Technologische ontwikkelingen: Hoe blijf je bij?


We gaan hard de laatste tijd; AI, VR, data en digitale transformatie. Hoe blijf je bij? 

Vorig jaar ving ik hier al iets over op tijdens het On Brand event in Amsterdam: 'wees waar je publiek is, of huur iemand in die er onderdeel van is.' - was het motto. Je kunt als bedrijf je ogen niet sluiten voor technologische ontwikkelingen. Als je niet investeert in vernieuwing kan het zo zijn dat je een keer afvalt.

Geef jong talent een plek aan de tafel
Wil je als merk nog blijven meedoen? Schud jezelf los van oude gebruiken en geef jong talent een plek aan de tafel. Zo denkt ook Philip Kok (The Valley). In de Adformatie omschreef hij heel mooi hoe bestuursleden bij multinationals veelal nog in oude gewoontes vast zitten:

“De ene mummie adviseert de andere mummie in de board room, terwijl de wereld om ons heen schreeuwt om verjonging, frisse nieuwe inzichten en een betere aansluiting op technologietrends.”

Je hoeft niet altijd mee te rennen met de ontwikkeling, je kunt er ook je eigen draai aan geven. Vergeet niet dat jouw organisatie de vernieuwing kan zijn. Wees consistent innoverend en innoveer consistent. Een bedrijf die met haar tijd meegaat, blijft bestaan. :)

- Ingrid van Heuven van Staereling 

Reacties

Populaire posts